sambung hayat

aku....aku tak pernah kuat
walau dibedil walau dicerca
tetap aku di sini
mungkin percayamu
tidak selemah batinku
zahirnya tiada siapa pun yang mampu
kaca terhempas tak boleh dicantum lagi
begitulah rupa paras hati ini
aku kejam aku lupa
siapa yang sebenarnya
perlu aku agungkan
perlu aku buangkan
hanya kerna nikmat dunia
membutakan yang depan mata
aku keji aku jijik
hanya mencari bila dijentik
itulah manusia
bukan kau tak biasa
hanya mencari bila perlu
dibuang jauh bila habis seru

Ampunkan segala dosa
segala amarahku
segala salah silap aku
segala apa saja yang bisa membinasa
maafkanlah aku memang keji
bukan aku dah lupa
kalau boleh ingin aku buang jauh sana
Kalau diberi aku masa
akan aku berlari ke masa itu
untuk memberitahu aku yang dahulu
jangan diikut kata hati itu
kau tak makan garam lagi
kau hanya rasa gula terperi
belum sempat merasa tawar kelat
dengarlah ludah yang tak dijilat

Aku..aku tak kuat
aku juga lemah
seperti kamu
bibir ini terkumat-kamit
menyebut salah silamku
ingin aku melepaskan semua
yang ku ada
kerna aku tak nampak cahaya
ada kah ia untukku?
jauh ku berjalan
meninggalkan
luka lama
mungkin tiada lagi
untuk aku merintis kembali
jiwa meronta mencari Dia
kau hulur tanpa ragu
aku dosa banyak sangat
kadang aku pun terlanjur jua
apa yang aku layak
untuk menerima segala ini?
banyak hitam putih aku tinggalkan
ini yang aku terima?

Jangan lupa hamba ini
Dia minta dipimpin lagi
Hati ini tak pernah rasa
Keabadian yang kau katakan.


Comments

  1. (Shurangama Sutra and Mantra)(Prajñāpāramitā Hṛdaya Sūtra)(Diamond Sūtra)(Kṣitigarbha)(Avalokiteśvara) (Mahāsthāmaprāpta)(Amita Buddhaya)(Bhaiṣajyaguru)
    The Twelve Vows of the Medicine Buddha upon attaining Enlightenment, according to the Medicine Buddha Sutra are:
    To illuminate countless realms with his radiance, enabling anyone to become a Buddha just like him.
    To awaken the minds of sentient beings through his light of lapis lazuli.
    To provide the sentient beings with whatever material needs they require.
    To correct heretical views and inspire beings toward the path of the Bodhisattva.
    To help beings follow the Moral Precepts, even if they failed before.
    To heal beings born with deformities, illness or other physical sufferings.
    To help relieve the destitute and the sick.
    To help women who wish to be reborn as men achieve their desired rebirth.
    To help heal mental afflictions and delusions.
    To help the oppressed be free from suffering.
    To relieve those who suffer from terrible hunger and thirst.
    To help clothe those who are destitute and suffering from cold and mosquitoes.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

God damn you're beautiful

wonder

whyyyy